Tretton-spelen

Här kommer ett långt inlägg om tävlingen som var i helgen.
Kan säga att jag är nöjd med honom då det var den andra tävlingen sen han var skadad.
Men kan inte säga det var så trevligt när vi kom.
Vi stod brevid Julia och någon har antagligen använta boxen när vi inte var där för Julia paxade box till oss och sprädde ut all spån. Och när vi kommer så ligger det skit och allt efter någon häst. Desutom var det tegelstenar i boxen.. Jätte trevligt!

Men i Alla fall. Så när vi kom dit var det att ta och gå banan och sen gå och sadla Gangster.
Paddocken man skulle sritta fram i var hemsk. Så man fick skritta fram på pakeringen.
Sen när jag kom in och skulle rida fram honom i ridhuset så började jag misstänka att dom viste nog inte vad TR var för något....
Någon unge satt och skrittade längst uty i spåret och andra satt och galopperade i mitten.
Dom krachade hällre än att flytta på sig. Blir så satans förbannad och stressad av sånt. Och när jag kom fram på framridningen så var det kaos. Men det gick.

I LB så gick det super! 0 fel och kom 4 :D
Satsade heller inte på att vinna eller så...
Men när vi kom in på prisutdelningen så gick det inte. Gangster stegrade och stegrade och jag trodde han skulle gå om kull...
Mamma var tvungen att hålla i honom när jag fick min rosett, plaket och 150 kr i presentkort på sakerna dom sålde där.
Och när dom skulle rida ärevarv så fick jag inte vara med för Gangster var för farlig enligt preisutdelaren.
Så fick gå ut där ifrån innan dom började.




Var inte berädd på att han skulle stegra så det ser lite roligt ut. Och dom här bilderna är när han är på väg upp. Han stegrade alltså högt upp än vad han gjorde på bilderna.

Och sen i LA gick det inte så jätte bra. Fick två ner. Det var en A:0 så det var ju ara omhoppning.
men fick dom ner då jag red smo en idiot! Red inte bra! Så det var inte Gangsters fel. Men det gick okej

Söndagen.
I LA så gick det jätte bra! Vi träffade även Gangsters förra ägare (några som lånade honom)
Jätte trevligt. Men på banan var det en vattenmata med vatten i som minst hälften av c ponnysarna stannde ut sig på så dom hälde ut vattnet till D ponnysarna.
Jag red på det och Gangster hoppade lite tidigt då han trodde jag hoppade av honom tidigt istället för att jag var på honom så ha nitne skulle stanna.
Fick två lätta ner då jag sitter och håller i honom lite ltie ltie för länge. Men jag är nöjd! :)
Men om jag inte hade fått dom två bommarna ner hade jag vunnit med 1 sekund!!! Irriterande eller vad?!

Här kommer även en massa bilder från helgen. Fler bilder kommer sen när jag har fått dom




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0