Tips - Fårulls saker

Hej hej!
Har lite svårt att blogga då det är jätte dåligt internet där jag bor och desutom så håller min internet sladd på att gå sönder.
Kul kul!
Tänkte visa hur du kan få din fårskins padd och andra saker med fårull att se ut som ny igen.
Har kommit på det själv då när min fårskinspadd blev gammal blev den jätte ful och så testade jag mig fram lite.
Så tänkte visa här nu.
Tog några bilder med dom blev itne så jätte bra men dom får duga


Här har ni en bild på den som den såg ut när jag tog hem den.

Steg 1. Ta och tväta den i jummet vatten. Inte i någon tvättmaskin för då går dom sönder.
Ta en vask och fyll den med jummet vatten sen lite rengöringsmedel och så gnider du med händerna hårt när du göra det.

Steg 2. Ta sen och skjöl ut den. I jummet vatten med då såklart. Skjöl 2-3 gånger tills den är riktigt ren


Steg 3. När du har skjölt den riktigt noga så den är ren så hänger du den på tork.
När den är torr så tar du en borste. Själv använder jag kattborste då den är bäst. vet inte hur det är med andra borstar men ta en med små hårda strån.

Och så tar du och borstar den. När du har borstat ett tag så blir den riktigt fin!
efter ett tag så ser den ut som ny och är jätte fin!!

Här är en bild på den sen. Hade inte borstat så jätte mkt och desutom var den lite blöt. Men skillnad är det värkligen!
Nu när jag har bortstat den så är den jätte fin och inga klujmpar elr så alls.

Så där har ni ett inlägg på hur ni kan få era fårulls saker att se ut osm nya igen även om dom är gammla :)
Kommentera gärna vad ni tycker!
Ses!
//Cecilia

Kommentarer
Postat av: blondiee1@bdb

jättemycket skillnad, den blev ju superfiiin!

2011-12-21 @ 19:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0